Vaccinerna skördar offer

Jag nåddes nyligen av beskedet att en av våra medbloggare Torbjörn Sassersson miste sin far, tio dagar efter att han lät sig vaccineras i mellandagarna, mot någon säsongsinfluensa. Jag beklagar detta djupt, och säger i övrigt inte så mycket om det, allt finns att läsa här. Men jag kan nämna att han var 78 år, lite småförkyld men vid full vigör. Torbjörn hade varnat honom för dessa vacciner, men det hjälpte inte – hans fars tro på vacciner var bergfast.

Jag vägrade själv ta vaccinet mot svininfluensan för några år sedan, min sambo likaså. Jag ångrar det inte. Min svärmor tog vaccinet och fick genast problem med lungorna, hon klarade sig som tur var.

Jag minns löpsedlarna och kvällstidningarna. Man såg foton av klassrum med tomma bänkrader, rad efter rad. Man hoppade till inför skräckfyllda förstasidor om detta virus, som nu dessutom hade muterat till en riktigt ondskefull variant som gick djupare ner i lungorna. Och så en mikroskopbild på något grådaskigt, vämjeligt amöbaliknande. Minns ni det här?

Ett annat minne är att jag satt hos min frisör och det kom in en frustande kvinna där som hade ont i armarna efter att ha vaccinerat folk hela veckan, 12-timmarspass varje dag. Hon orerade om det högljutt, och hon hade en stolthet i tonen: hon hade gjort något betydelsefullt. Så var det bara. Inget snack. Hon skulle gladeligen ha vaccinerat oss också, därinne på frisersalongen, om hon bara bara haft fler sprutor. Hon var helt uttröttad men skulle offra sig för detta…bara hon hade haft flera sprutor…

Man vaccinerade alltså folk överallt. T o m på krogen kunde man se nån som stod i ett hörn och besprutade folk, och det var kö. Jag såg också en video på en annan kö i Örebrotrakten nånstans, som var kilometerlång, helt absurt lång, som kön till banken depressionsåret 1929, eller Ryanairs incheckningskö ( 🙂 ), bara för detta vaccin.

Jag var arbetslös under denna tid, och därför var det troligen lättare för mig att undvika det. Annars uppstår självklart ett tryck på en arbetsplats att man SKA, bara för att alla andra gör det – och när alla gör något, så blir det RÄTT. Men bara därför.

Man läste om någon person som dött här i Sverige efter ett mycket hastigt insjuknande. Och om att viruset slår mot unga, starka individer. Därför var det här så oroväckande.

Men det erkändes, faktiskt redan 2010, från WHO att alltsammans var betydligt överdrivet:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pandemin-var-ingen-pandemi_5121183.svd

Influensa håller sig inte till nationsgränser, utan blir lätt en global företeelse. Någon instans på denna jord måste ha makten, eller ta sig makten,  att sätta sig över alla andra nationer för att rädda världen, när det behövs, mot ett hot. Vad tänker man på då? USA har en roll när det gäller terrorism, men FN står i fokus i detta fall. Och ett av dess organ, WHO. Erkännandet är ett positivt tecken. Ingen människa vill vara ond. Det måste alltid finnas en orsak som gör att man känner sig god, även om det är en lögn. Vetenskapliga fakta kan vara en perfekt sådan lögn, eftersom alla människor respekterar vetenskap. Därmed inget ont om vetenskapliga fakta! Jag har en naturvetenskaplig utbildning så jag vet vad fakta är. Men du förstår: vetenskapliga fakta är EN sak – vetenskapliga fakta, däremot, är en helt annan sak. Nej, jag skrev inte fel…

Det är svårt för oss vanliga människor att konfrontera den oerhörda möjlighet till ostraffat maktmissbruk som finns här. FN är ett globalt organ, som måste ha belägg för sina beslut. Dessa belägg kommer från läkemedelsföretagen i detta fall, vilka ju är de som tillverkar vaccinen och har sakkunskap och auktoritet. Det är de som officiellt bedriver forskning. Och de har alltså fullkomlig möjlighet att hävda vetenskapliga fakta, som ingen kan säga något emot, eftersom de nu genom WHO står över alla världens länder i ett ”globalt nödläge” – samtidigt som gemene mans respekt för vetenskap ger förkörsrätt nog.

Inför utsikten att hösta in kopiösa summor pengar – varje spruta kostade 65 kr – är det frestande att helt enkelt publicera de vetenskapliga fakta man vill, utan att någon av alla dessa miljarder vanliga människor har en aning – de bara lyder auktoritet. De högre upp som anar kan man köpa, när man har SÅ mycket pengar. Och vi vanliga människor som kanske springer och vaccinerar oss bara sedan vi sett förstasidan på en kvällstidning (!) – är sålda…

Här en länk till lite mer studium: http://www.huffingtonpost.com/johann-hari/the-horrifying-hidden-sto_b_251365.html

Det existerar en ohelig allians mellan representanter för WHO och läkemedelsföretagen. Det finns gott om exempel på andra sådana allianser. T ex mellan banker och regeringar, och där dessa banker typiskt äger de media (t ex kvällstidningar) som förmedlar det de vill uppnå – men som formar vår verklighetssyn när vi accepterar det som den rena Sanningen. Och även om vi på ett intellektuellt plan förnekar detta (vi vill alla känna oss intelligenta), så lyder vi blint på ett emotionellt plan. Och samtidigt – för att känna oss intelligenta –  tror vi oss kanske medvetet anamma vetenskapliga fakta när vi går och tar den där sprutan. Vi kanske kaxar till oss lite, tar debatter i frågan. Det är då vetenskapliga fakta lämnar laboratorierna (där de hör hemma), och blir till ett tillhygge, ett koncept som kan bygga en identitetskänsla; man är ”intelligent och medveten”, förespråkar ”folkvett” och ”källkritik”, men i själva verket lyder man bara något, i blindo. Även om man vinner en massa debatter, där man ofta använder just denna blindhet som ett vapen… Och nu är det alltså inte vetenskap längre, utan det har övergått i en ideologi med toner av fascism (eller för att inte säga det rent ut: den har alla fascismens kännetecken och attribut), som går under namnet scientism.

I Sverige har vi en förening som kallar sig Vetenskap och Folkbildning (VoF), som dyker upp i dessa sammanhang. De är intelligenta och har har många poänger. Men – ha det klart för dig – bara om man en gång för alla accepterat att läkemedelsföretagen står för den rena, obefläckade vetenskapen, fri från all korruption.

De kan inte skilja på vetenskap i sig, vilken är en metod, ett verktyg – och människor som bedriver vetenskap, vilka inom vetenskapen lika gärna som inom alla andra områden, har svagheter.

Dessa lägre mänskliga motiv, som girighet och maktbegär – förnekas, och de hävdar i dess ställe en neutral, vetenskaplig konsensus som det enda rådande, att makten förmedlar den rena sanningen. Men de förnekar också att det skulle finnas någon ”makt”, utan att vetenskapen i sig bara råder, och vetenskap i sig har inget maktbegär, och inget ego.

Men – symptomatiskt nog – om man utmanar dessa potentater, må du tro att man stöter på lägre, mänskliga motiv. Så mycket för den neutrala vetenskapen! Och de tillgriper ren aggression, om inte öppet, så i förtäckt form. De hånar, förlöjligar och näthatar, och de delar dessutom ut priset Årets Förvillare – där t ex Annika Dahlqvist fick denna ”utmärkelse” 2009 bl a för att hon kritiserat just massvaccinationerna mot svininfluensan. Det fick svåra konsekvener för henne:

Den senaste striden handlar om den så kallade svininfluensan, där Annika Dahlqvist redan från början hävdade att farhågorna kraftigt överdrevs av media, överstatliga internationalistiska byråkratorganisationer samt av KTH:s inflytelserika förening ”Vetenskap och folkbildning”. Hämnden kom i en samordnad mediakampanj där KTH (vars medlemmar är tekniker och inte har någon som helst medicinsk utbildning) utnämnde Annika Dahlqvist till ”Årets förvillare”. Mediakampanjen mot henne ledde sedan till att hon förlorade sitt jobb och drevs ut på gränsen till självmord.

(http://www.fjällsjö.nu/article/output/2011/9988-2011-03-26_nyheter_fjallsjo.php)

 Nu i efterhand ser det ut som att Dahlqvist fick rätt. Det fanns aldrig någon pandemi. En massa fall av narkolepsi beroende på vaccinet har konstaterats, och man försöker fortfarande mörka rena dödsfall beroende på vaccin (läs Torbjörns sajt).

Överlag drivs en aggressiv global kampanj mot allt som inte följer den rådande maktens linje. Inom alternativ medicin finns mycket sådant. Robert Hahn (själv vetenskapsman) skriver på sin utmärkta sajt om hur bevisföringen om homeopati korrumperats genom att urvalet till de studier på vilket bevisföringen (analysen) byggts, har selekterats. Någon har i förhand valt bort lejonparten av alla de studier som påvisar goda resultat för homeopati. Och sedan, när analysen görs på detta selekterade urval, börjar ”den vetenskapliga metoden”. Nu skapas den verklighet vi serveras, där ”alla kan se att det inte finns några vetenskapliga belägg alls för homeopati”.

Att diktera vad som är verklighet är den yttersta makten. Likväl, det här är inget som är absolut sant. Som sagt vill ingen människa vara ond. Men dock finns dessa krafter, och de lever på var och ens blindhet och ignorans. De är som kackerlackor, kommer fram när det är mörkt, och skyr ljuset. Det ljuset skulle avslöja hur de beskyller andra för att vara de onda, så att de själva framstår som de goda. Det behöver inte vara en medveten uträkning, utan de kan vara absolut övertygade om att de har rätt. Dock finns det också nu en ny medvetenhet, om att det inte håller längre att se på verkligheten på detta dualistiska sätt.

Inför utsikten att diktera inför Hela Världen verkar det fortfarande finnas ett slags spärr; det finns en kärna av godhet som säger ifrån. Men det beror bara på en ökad medvetenhet (och den ökar) hos alla de ”vanliga” människorna. Och Gud. Gud är ett problem för dessa mörka krafter. Därför att det nu handlar om människor som vill vara Gud. Därför måste Gud rationaliseras bort – helst motbevisas – så att denna sista spärr försvinner. Då är det fritt fram för en världslig makt att bestämma vad som är Rätt och Fel, vad som är Moral… det är en fruktansvärd tanke, som gör oss lite rädda. Men vi måste alla konfrontera våra egna rädslor nu. Vi kan inte längre krypa undan. Rädslan är inte verklig, den lever allenast på vår tro att den är det. Rädslan är en zon att ta sig igenom – och på andra sidan den zonen öppnar sig en ny, verkligare verklighet.

20 tankar om “Vaccinerna skördar offer

  1. svensson skriver:

    Vad har vi lärt oss? Kommer ”folk” vid nästa stora vaccinationshysteri att säga nej? Eller blir det kilometerlånga köer då också? Svin-svindeln var som antytt lärorik men man undrar hur djupt lärdomen gått. Svingrejen var ju, sägs det, bara ”en övning med lös ammunition”. Nästa gång blir det värre. Då ska vi väl injiceras med chip av bara farten. Dessa chip ÄR små numera:

    http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-huden

    *ryser*

    • Perra J skriver:

      Hej Svensson,
      Jo, nog ryser man allt…
      Hoppas du också läser Torbjörns inlägg, med kommentarerna där, och ser att det är flera som dött, eller blivit allvarligt sjuka.
      Nyckeln ut ur detta är – hur konstigt det än kan låta – att komma över vår egen rädsla. Denna makt bygger nämligen en rädslobaserad hieraki. Är du inte rädd, så är du utanför den. De kanske kan ta din kropp. Men inte din själ. Men om flera av oss kommer över vår rädsla, kommer de inte att kunna göra det heller.

      Vi är mesiga i detta land. Vi svenskar behöver konfrontera lite krass verklighet. Vi behöver komma över illusionen att någon annan, eller något annat, ska ta ansvar för våra liv. För visst är det absurt, att vi låter något som vi inte har aning om vad det är – injiceras i våra blodomlopp?
      Så blåögd är inte ens en sprutnarkoman. Och de här sprutorna är ta mig f-n minst lika farliga. Och de skapar också ett beroende, ett annat slags beroende kanske, dock lika förslavande. Men bara om du är rädd.

  2. Anders Widén skriver:

    jag tillåter mig att hoppa in här och vara helt off topic eftersom vi inte ses lika ofta numer. det är nu inget som oroar vare sig dig eller mig, allt går i vågor.
    även allvar och humor går i vågor. för säg 2 år sen var jag mycket allvarsam, sökande, olycklig, sjuk i själen.
    jag visste så mycket, tog reda på ännu mer, intellektuellt. det ledde mig ingen vart. jag fann ingen glädje. men ibland ett mått av ro, här hos dig.

    jag vet inte hur, men jag har vaknat upp på en annan plats, här är mycket varmare, trevligare, ljusare. jag låter det där intellektuella vara. jag har kul. och ju mer kul jag har ju varmare och skönare blir det.
    humor har plötsligt blivit den allvarligaste sak. tricket är bara att glömma bort att det är allvarligt. bara vara, ha kul.

    det handlar om ande, andlighet. därför skrattar jag så kluckande gott när det skämtas om det jag förut så hårt och energiskt sökte.
    nu är jag kanske närmare än någonsin, men då saknar det betydelse. jag bara är varm och skön – och skrattar.

    jag vill dela med mig av en bild som just fick mig att skratta.

  3. Perra J skriver:

    Hej Anders,
    Jo, jag skrattade också gott åt denna bild. Och det är precis så det är, som den beskriver. På pricken. Egot ser till att komma med i slutänden, genom att få en att se bort ifrån sig självt.

    Humor är helande. Och det är också som du säger: allt går i vågor. På den våg jag är på nu betraktar jag fenomenet att ta sig själv på för stort allvar. Och när det styr ens verklighetsuppfattning, och vill dra med sig andra.

    I det här inlägget handlar det om den sortens människor. Och visst är vi själva sådana bland. Och då det blir för allvarligt, man mår dåligt. Men jag står alltid på en klippa vid sidan av och iakttar, jag dras inte in i kaoset och blir en del av det, själv. Åtminstone är det så jag vill se det.

    Humor får inte bli endast en tillflykt från ”allvarliga saker, som man faktiskt borde ta en titt på”. Men det låter på dig som att du också har sett den risken och – för att använda ett fint ord – transcenderat det. Och när man gjort det, har man funnit Nyckeln. Humor måste kunna vara mitt i ”allvaret”.

    För det finns inga ”allvarliga saker”. Det som finns är bara din upplevelse av att det är allvarligt. Och egot vill så gärna gå in i det, och finna identitet i det. Och det är en identitet som alltid måste bygga på konflikt. Annars vore det inte allvarligt!

    Humor, å andra sidan, förlöser glädjen, och kärleken, låter detta ”allvar” vara, utan att du tillför det mera energi. Då imploderar det. Och det du sänder ut, får du tillbaka, även nu. Du ser nya vägar som du aldrig såg när allt var så förbannat ”allvarligt” (eller ”intellektuellt”, samma sak!) Endast den Gud existerar, som har humor. Stort tack för denna kommentar!

  4. Fredrik Larson skriver:

    Tjenare Perra! Vill bara meddela att jag sitter och redigerar en översättning (översatt av Povel Koutny) av Kim Michaels ”The least you should know about life” – har du läst den?

    Sedan vill jag också, liksom Anders Widen, inlägga om ett liknande skifte. Hela mitt liv, på nästan alla områden, skiftade oerhört under förra året. Allvaret är liksom grusat, fast vässat och humorn kliver in på tå lite överallt….

    Har förresten nya skivan klar i början av mars! Lovar skicka dig ett ex!! Har din adress på mejlen fortfarande, såvida du inte flyttat!

    För övrigt väl skriven artikel, som alltid!

    På återhörande!

    Fredrik

    • Perra J skriver:

      Nämen hej, Fredrik!
      Det var ett tag sedan, kul att du hör av dig!! Vet inte om jag nådde fram med meddelandet att jag förgäves försökt kommentera på din blogg (men jag har inte testat alldeles nu).
      Översättning, till svenska alltså? Jag tror jag har läst de delar av den som finns på ARJ-sajten, och det är enormt bra, naturligtvis. Jag har f.ö en del av hans alster på min Dropbox, hosta tll så sänder jag en inbjudan. Jo, min mail lär nog vara den du har! Det låter grymt intressant med nya skivan, ser fram emot detta 🙂
      Intressant också att höra om hur humorn nu står som guide i ditt liv, liksom, i Anders liv. Det behövs mera sånt! Hoppas du läser mitt näst senaste inlägg oxå, om frekvenser & grejer!

  5. Rollercoaster skriver:

    Välj att ta del av paret Douglas och Kris Tompkins … vardag? Vad vet jag. Dom köper bara för att ge tillbaka till dig och mig.

    Earth savers Priset av ett ekosystem:
    http://urplay.se/167259

    • Perra J skriver:

      Intressant film! Bra idé, vi får se hur länge det håller.
      Jag såg en dokumentär nyligen om guldfebern som genererar den mesta skövlingen av regnskog. Det finns guld i leran, helt enkelt, och det gör folk galna. Särskilt nu, i dessa tider, när guldpriset rakar i höjden.

      Jag har också läst en helt otrolig bok på temat rädda jorden: Healing Mother Earth heter den. Hosta till så slänger jag över den!

      • Anders Widén skriver:

        Så fullkomligt underbart kalejdoskopiskt att komma in och se den här trådens utveckling att jag helt glömt bort mitt eget ärende, det jag lite vagt sådär hade planerat att skriva för att 1) äntligen ta vid och reflektera över Perras tankar i inlägget vi skriver under 2) fortsätta mitt off-topic-spår om humor. Men nu snurrar det så mycket glatt i knoppen att jag kom av mig, dock mot en allvarlig resonansbotten betsående av skövlad regnskog och otrolig guldrusch. Har inte folk sett Pokahontas i nytappning? jag syftar på ”Avatar”-filmen? En paradisvision dit människor kommer och skövlar den underbara skogen och dess invånare, för vadå; en jävla metall…. Och jag vet inte hur många gånger det upprepas i filmen att alla är fuckin blind. Det värdefulla är LIVET på planeten, inte den jävla metallen…. och ändå kan jag tycka att metallen på Avatarernas planet är rätt mycket mer värd än guld…

        Jag vill påstå att Avatar är en utmärkt Hollywoodaction i full kapitalistisk freakmundering med ett juste budskap. James Cameron har helt enkelt gjort ett riktigt habilt hantverk i ett försök att visa hur fel vi människor gör när vi rushar efter guld, efter fel sorts rikedom.

        Snacka om att tappa tråden – eller expandera den:)

      • Rollercoaster skriver:

        Böööörp..!
        Oops, ursäkta. Tag ingen notis om rapen ovan. Nedan har du en host:
        host
        Därmed slänger du över och jag tackar på förhand. =)

  6. Perra J skriver:

    Jo visst såg jag Avatar, och när du säger det så, så slås jag av parallellen. Nu hade jag bara en senare dokumentär i sinnet, jag minns inte vad det hette eller på vilken kanal jag såg det. Vänta, jag sökte på tuben:

    Håller med om det du säger om Avatar! Vissa regissörer klarar att göra bra Hollywoodaction, som lyckas få ett viktigt budskap att tränga igenom!

  7. Perra J skriver:

    För övrigt, ang vacciner, läser jag i dagens GP om att det nu kommer ett vaccin som hjälper folk sluta röka. ”För den som utvecklar ett sådant vaccin”, står det, ”väntar en marknad utan motstycke”.
    Och det är så mycket annat nu också, som det kommer vacciner mot – cancer av alla dess slag, t ex.
    Och även om det nu hjälper mot det som det är sagt, sägs det lite om vad man drabbas av i stället. Det är nästintill omöjligt att bevisa vad som kommer av ett vaccin man just tog – och det är alltid den svagaste parten i änden av kedjan, dvs den vanliga människan, som åläggs den bördan.

    Vi indoktrineras i attityden att vi inte själva kan ta ansvar för våra liv, utan att det är en auktoritet utanför oss själva som tar det ansvaret. Vi lämnar ut oss, i total blindo. Och det är den attityden som får profitörerna att gnugga händerna.
    Och nu fick vi en intressant parallell i form av regnskogsskövlingen:
    Som sagt – en marknad utan motstycke väntar den som kommer med vaccin mot rökning, eller cancer.
    Samma utsikter som guldprofitörerna i Amazonas står inför. Här finns en marknad utan motstycke också! Och vi kan med grafisk tydlighet se hur mycket ansvar DOM tar, och vart det leder.

    Om vi antar attityden att vi är bara mekaniska maskiner som kan gå sönder och är beroende av hjälp utifrån (läkemedelsindustrin), så låter vi oss själva skövlas precis som regnskogarna. ”Guldet” i detta fall, är vår egen ignorans!

    • Fredrik Larson skriver:

      Pang!

      Många trängs uppå toppen av det berg där en yttre makt finns. Buren av en omedveten flock. Ett gigantiskt kollektiv indoktrinerade av antingen religion eller vetenskaplig materialism.

      Mänskligheten kommer gå bankrutt i att tro på illusionen!

      Frågan är bara: vad göra?

      Religiösa människor (låt vara ateister eller troende) kommer inte släppa taget! Makteliter kommer inte släppa taget. Det är som fallet med alla missbrukare – man måste träffa botten…. sen börjar det verkliga livet!

      Ja, den här tråden glider allt längre från huvudämnet och allt närmare kärnan! …

      /Fredde

      • Perra J skriver:

        Hej Fredde,
        Precis, vi kommer allt närmare kärnan! Men alla kanske inte ser det! Har man förstått det här med hierarkier, och egot, så ser man hur världen fungerar! Det är egentligen bara du som har precis den visionen som jag har själv, när det gäller sånt här!

        Vad göra? Jag tror det är att sprida medvetenhet! Fortsätt blogga, och skriv låtar som krossar allt motstånd! Snart nås en kritisk massa…

  8. […] någon som helst insyn, därför att folket inte begriper sig på vetenskap. Och som jag nämnde i förra inlägget, och som Robert Hahn tar upp: De kan ta sig rätten att selektera urvalet efter eget godtycke. Jag […]

  9. Melody skriver:

    Jag tog inte heller svininfluensavaccinet. Anledningen var att vaccinet inte hade testats tillräckligt, det hade väl tvingats fram i all hast. Jag tyckte att det skulle kännas osäkert att ta något sådant, dessutom antog jag att tidningarnas skriverier om faran med influensan nog var överdriven, liksom det mesta annat de skriver. Och nu med facit i hand vet vi ju att många fick narkolepsi av vaccinet. Inte märkte jag av några som fick någon influensa heller, trots att jag då studerade på ett fullsatt universitet. Jag är glad att jag inte tog något vaccin. Man kan inte alltid lita blint på auktoriteter eller följa strömmen utan att tänka efter det minsta.

    • Perra J skriver:

      Hej Melody
      Ja, det är ju inte bara narkolepsi, folk dog ju rentav. Rekommenderar också dig att se Linda Karlströms video, som jag länkar till i en kommentar i senaste inlägget..
      Förresten, jag klickade på namnet ”Melody” och hamnade på din blogg, och blev kvar där ett bra tag, du är verkligen en duktig fotograf! 🙂

      • Melody Rönnlund skriver:

        Tack! Kul att du gillar mina bilder!
        Ja, det är hemskt att sånt där kan hända. Tack för videotipset och för en bra blogg. Skönt att se att det finns tänkare där ute.
        //Mel

Lämna en kommentar